Veliko informacij o sami trasi proge in zgodovini je na Wikipediji, ali pa na Parenzana.net (obe povezavi se odpreta v novem oknu).
Proga je obratovala med leti 1902 in 1935, nato pa so jo ukinil zaradi nerentabilnosti.
Začetek poti pri Vižinadi - Info tabla |
Dva kilometra pred Motovunom sva imela še defekt - počena zračnica na zadnem kolesu,tako da nisva kolesarila, ampak vlekla in nosila nesrečno kolo do Motovuna.Vulkanizerja pa v Motovunu itak ni.
Lepo obnovljen in vzdrževan viadukt |
Vhod v Motovunski predor |
V predoru brez razsvetljave |
Slovenski del je prišel na vrsto šele oktobra 2011.Začela sva pri Žusterni, pri Izoli se začne trasa rahlo vzpenjati, mimo Strunjana, čez predor in potem rahel spust do Portoroža in naprej do Sečeovelj.Pot je zelo lepo urejena in asfaltirana, z urejenimi kotički za počitek.Ta del slovenske Istre je zanimiv in ga premalokrat obiščemo.Na poti sta dva predora, oba lepo sta razsvetljena, tako da sploh ni problem vozit skozi.Predor Valeta (550 m dolžine) služi tudi kot peš pot med Strunjanom in Lucijo.Med vožnjo se nam odpre tudi lep razgled na slovensko obalo.
Najdaljši predor na slovenski strani Parenzane |
Lepo urejen in razsvetljen predor |
Pogled na Izolo |
Pa še trasa Slovenskega dela poti |
V letu 2012 pa naju čaka še del od Sečovelj do Motovuna in na novo urejen del od Vižinade do Poreča.
Ni komentarjev:
Objavite komentar